Sunday, November 15, 2009

Nasi Ayam Hainan - B.Bintang




Nasi Ayam paling sedap aku pernah makan terletak dekat Bukit Bintang. Restoran Nasi Ayam Hainan Chee Meng sudah terkenal sejak 1965 lagi. Masa tu aku sendiri belum lahir. Di usahakan oleh keluarga cina Nasi Ayam Hainan ini sentiasa menarik minat pengemar nasi ayam tidak mengira kaum. Nasi Ayam Hainan di sini telah mendapat pengiktirafan Halal oleh pihak JAKIM. Jadi kepada muslim jangan risau... HALAL!!




Ada dua jenis ayam iaitu ayam panggang dan ayam kukus

Menu sampingan yang memang sedap sangat! Kerabu Mangga!!

Isi ayam panggang memang lembut isinya berserta sos kicap yang lazat!!

Nasinya sedap dan berlemak berserta sup kacang tanah

Kangkung goreng belacan!! Sedap....





9 comments:

  1. Yes!! Nasi Ayam Hainan nie aku selalu makan sini... memang sedap!!! Nasi Ayam paling best kat KL...

    ReplyDelete
  2. Aku percaya!! Sedap nasi ayam dia.... kecur air liur...

    ReplyDelete
  3. aku nk suggest yg aku rasa lagik sedap dan harga lagik murah. g kat gerai mkn blkg ampang puteri, sblh petronas tuh alemak lupe plak deret tmpt mkn tu napa ape. kedai no 1. nasik ayam hainan jugak namanye tapi lupe nama cina dia ape.. hahaha sume aku lupe sbb aku sebok mkn aje bila kat situ.. yummie..(p/s kalu ko nk g mkn situ ajak aku.. dekat aje)

    ReplyDelete
  4. Erk ker? apa nama kedainya.. kat situ aku mcm pernah makan gak! arae Ampang Point ke?

    Kat bukit bintang tu harga dia boleh tahan... 4 orang makan.. 85 Henget!!!

    ReplyDelete
  5. dedekat Ampang Point tu tak silap aku ada kedai nasi ayam sedap gak.. tak ingat nama dia..

    ReplyDelete
  6. Waaa saya sudah rasa lapar macam nak makan sahaja

    ReplyDelete
  7. 85 henget..waaaa.... mahalnya

    ReplyDelete