Tuesday, November 10, 2009

Aquaria KLCC- Laut Dalam


Episod 3

Melalui terowong besar seakan-akan berada di dasar lautan luas membuatkan aku terasa berada di dunia lain. Aku rasa macam dalam Discovery Chanel pulak.. Ikan Jerung Tiger, Yu Bodoh, Ikan Pari, Penyu, Ikan Kerapu, Belut Laut... semua berenang-renang disekeliling aku. Ikan yang aku lihat di cermin adalah 30% lebih kecil berbanding saiz asal.. Perghhh!! Pengalaman yang sungguh berharga.

Berikut gambar yang aku snap sendiri dengan menggunakan camera Nikon D60


Ikan nie cantik tapi paling berbisa!! Racun sekiling badannya mampu membunuh mangsa hanya beberapa minit sahaja.

Terowong dasar laut yang memberikan pengalaman berbeza


Jerung Tiger!! Giginya pun dah cukup mengerunkan aku!!


Belut Laut!! suka duduk dalam lubang sambil menunggu mangsa lalu depan mata

Ikan Yu Bodo.. Tengok macam wajah manusia plak!!

Jerung ini berenang sana sini tanpa segan silu dah!!

Penyu nie suka posing dengan orang kot..


Penyu nie comel sangat!!

Ikan Selar Kuning!!

Kerapu kat sini memang besar gila!!


Penyu nie berenang atas Ikan Kerapu Gergasi!


Budak nie posing dengan penyu..



3 comments:

  1. Penyu ni comel sanagt..nampak cantik dan bersih..terasa nak pegi Aquaria lagi bila baca pasal ni....Rasa tak puas...

    ReplyDelete
  2. Tu la... aku pun nak merasa keindahan dunia bawah laut gak...

    ReplyDelete
  3. AQuaria memang best!! sesiapa yang masih belajar... tunjukan Kad Student nanti ada diskaun....

    ReplyDelete