Wednesday, October 14, 2009

Open House Hari Raya!!



Antara menu yang hari tu Redang Kerang, Lemang, Ketupat!!



Puding cendol pun boleh tahan....



Credit untuk Raihan sebab potong tembikai ni dgn cantik sekali!



Menu Wajib KETUPAT!!



Semalaman aku rebus ketupat ini...

Konsep open house nampaknya sudah menjadi tradisi penduduk di bandar terutama Kuala Lumpur. Suasana hari raya masih dirasai di KL walaupun bulan Syawal sudah hampir melabuhkan tirainya minggu depan.

Minggu lepas aku berkesempatan membuat rumah terbuka dekat rumah aku Wangsa Maju. Rakan taulan semua aku jemput tak kira kaum agama dan keturunan. Sesuai la dengan konsep One Malaysia. Masa inilah kita perlu mengeratkan hubungan sesama kaum. Sesuai la dengan kita hidup di Malaysia... Kebahagian di kongsi bersama!!!

Rumah terbuka aku bermula jam 4.00ptg sehingga 11.00mlm. Memang penat melayan tetamu yang hadir tetapi ianya berbaloi kerana dapat mengumpulkan kawan-kawan lama dan saling bertanya kabar.

Jadi belum terlambat untuk aku mengucapkan :

Selamat Hari Raya Aidilfitri!

Maaf Zahir Batin

(-_-)V





5 comments:

  1. I like your post! Unfortunately nobody invited me for open house this year. But I bought lemang and rendang from outside stall only. Sad. I like your blog4ft entry. It is unique. I've voted 8 stars for this. Come vote for me here and read my blog too ok. I'm a newbie.
    My Blog

    ReplyDelete
  2. Next year aku jemput ko datang umah erk Marcius.. tahun nie buat sikit ker...

    Thanks for ur vote!!

    ReplyDelete
  3. Emm! tahun ni meriah sungguh Sambutan Aidilfitri, Sana sini wat open house. tiap2 minggu mkn free. Ha!! jimat duit.Sampai Depavali pun masih ade org wat open house tok raya

    ReplyDelete
  4. Makan FREE sapa yang nak tolak!!

    ReplyDelete
  5. I VOTE U FULLY STAR ....I LIKE THIS BLOG FULLY
    INGREDIENT

    ReplyDelete