Wednesday, October 28, 2009

Makan kat Kg Baru

Aku cukup suka makan kat Kg Baru. Makanan kat sini bebetul memenuhi citarasa kampung aku terutamanya ikan bakar!! Perghhh!! sedap betul cicah dengan sambal tempoyak dengan kuah assam bersama kicap berlada... perah plak dengan asam limau!! meleleh air liur tak sedar!! aku tak tau nama kedai dia apa.. tapi dari pintu gerbang masuk ke Kg Baru tu kedai pertama.. lauk dia berderet-deret... macam-macam masakan kampung ada. Segala jenis ulam termasuk petai, jering, ulam raja, timun semua ada.


Ikan Cencaru Bakar!!! lebih glamer namanya Ikan Jacket!!


Ulam bersama sambal petai dan sambal tempoyak tambah nasi panas!! Mertua lalu depan mata pun tak perasan!!


Cuaca sedikit tak elok... aku ambik gambar pun celah-celah akar kayu jer...


Pintu gerbang Kg Baru dari jarak jauh yg sempat aku snap!!

V(-_-)v

5 comments:

  1. Tempat feberet aku gak nie!! Aku suka sambal tempe dia....!!

    ReplyDelete
  2. Hi there Nael, great work covering KL. Couldn't help notice that your food shots are so much nicer than your scenery pics. No offense, just an observation.

    Regards,
    David
    Malaysia Asia

    ReplyDelete
  3. Thanks David for ur comment...

    Anyway... I'll try to snap Kampung Baru scenery next time... that day just JEREBU around KL.. !

    ReplyDelete
  4. Ada satu lagik kat Kampong Baru nie yang aku suka makan... makanan Pantai Timur.. Nasi Kerabu dia... atau nasi dagang dia..!! Sedap!!! Next Episod aku cerita!!

    ReplyDelete
  5. OOoo kedai Mek Kelantan tu erk!! Kedai tu selalu penuh ah.... kena tunggu turn!!

    ReplyDelete