Thursday, October 29, 2009

Semalam kat Putrajaya

Sudah 3 tahun rasanya aku tinggalkan Putrajaya.. dulu aku pernah tinggal kat Presint 9. Kelmarin aku kembali ke Putrajaya, sahaja nak ambil angin malam. Nampak tak banyak berubah cuba Masjid Besi yang dulu tak ada sekarang sudah siap dan berseri disuluh cahaya.. Indah Masjid yang diberi nama Tuanku Mizan Zainal Abidin. Banyak kenangan aku kat Putrajaya ini. Bandar yang sangat terancang dan penuh dengan senibina bangunan yang mengkagumkan aku.


Berkilau mcm DIAMOND!!




Masjid Putra yang juga menjadi icon kepada Putrajaya!


Kubah Masjid Putra yang kaya dengan Senibina Islam


Dari arah jambatan Putrajaya!! Cuaca Mendung! Hari nak hujan kot!


Elemen timur tengah juga menghiasi sekitar Masjid Putra.


Jambatan Putrajaya yang menjadi mercu tanda!


Bangunan Perbedaharaan yang mana menempatkan KementerianKewangan kita!



Bergermelapan sungguh pintu gerbang Perbadanan Putrajaya !!


Istana Keadilan!! Menempatkan mahkamah di Putrajaya!! mcm Taj Mahal!!

v (-_-)V


3 comments:

  1. Gambar siang Coming Soon... tunggu tayangan dia pawagam berdekatan anda....

    ReplyDelete
  2. Okay.... lawa gak Putrajaya waktu malam erk!! suruh ah diroang matikan lampu bile dah pukul 12... membazir!!

    ReplyDelete